EllenGhana.reismee.nl

een lastige start is een goed eind toch?? haha



Hallo lieve mensen die dit lezen!

Jullie zullen wel gedacht hebben waar blijft ellen haar eerste verhaal, nou de site wilde niet werken de afgelopen dagen dus ik dacht ik doe vandaag nog even een poging en nu lukt het !

Ik zal bij t begin beginnen!

Zaterdag:
Zaterdag was de dag aangebroken dat mijn ghana avontuur weer ging beginnen,
op tijd opgestaan en alles nog een keer een dubbelcheck en lekker met pap en mam ontbeten en toen kon ik gaan. In de auto begon het echt te kriebelen.. ergens was ik kei enthousiast en ergens dacht ik ojee waar ga ik aan beginnen , omdat het toch weer een beetje spannend is natuurlijk.. in ghana weet je nooit hoe t loopt...

Op schiphol koffers ingechecked nog evne wat gedronken en afscheid genomen.. bah wat haat ik dit... ik ben eigelijk zo weer terug maar toch vond ik het simpel gezegd : super kut(sorry voor mijn taalgebruik)
Toen nog even wachten en toen konden we gaan, een half uur te laat stegen we op.
De vliegreis was lang en ik was een beetje kriebelig, nog met t afscheid in mijn hoofd denk ik.

Maar uiteindelijk rond half 9/9ur geland in Accra. Toen eruit en op naar visumcheck en koffers, helaas liep t hier al fout.. ik moest bij de visum check ook mijn gele boekje laten zien(wist ik echt niet meer van d evorige keer) maar deze zat in mijn koffer!!) dus naar even moeilijk doen en wat spullen ergens achter te laten mocht ik eerst naar mijn koffer, uiteindeijk alles gevonden en toen kwam t goed. Toen moest ik op zoek naar degene die mij op moest halen p t vliegveld, maar dit had zich verscholen en liet zijn bordje absoluut niet zien.. ik was bija hopeloos en had een andere taxi gepakt en toen had ik m gevonden. Uiteindelijk pas rond half 11/11uur in t hostel. Maar wel oud en vertrouwd in t zelfde als vorige keer.

Zondag:
Vandaag om half 9 opgestaan(voor ghana is dit heeeeeel laat) en ontbeten, toen wilde ik gaan pinnen, maar de enige bank waar ik kon pinnen was leeg!!!! en t was zondag dus kwam geen nieuw geld vandaag, op internet gezocht naar een andere bank met maestro card dinges deze gezocht maar dit bleek uiteindelijk toch nie tte kloppen!! toen wilde ik ergens mijn nederlandse geld voor in nood gaan wisselen maar ook dit kon niet op zondag...
De moed zakte me echt in de schoenen en ik zag t even niet meer zitten.. naar even moeilijk doen bij t hotel hadden de mensen nog 1 idee bij een ander hotel. Hier kon ik gelukkig uiteindelijk 100 euro wisselen, niet zo heel veel maar toch iets!
Toen ging ik op zoek naar een simkaart, onder t lopen kwam ik een hele vriendelijke ghanese man tegen die mij een lift aanbod en me wilde helpen. Alleen ook was dit op zondag erg lastig.. uiteindelijk naar de accra mall gereden en hier is t gelukt! De man moest ook nog wat voor zijn kinderen kopen en nam mij op sleeptouw, ik vond t best wel grappig en gezellig.
uiteindleijk heeft hij mij naar t zwembad ge bracht waar ik wilde zwemmen. En hoefde ik gewoon niks te betalen voor al t rondrijden, vond dit best vreed maar natuurlijk heel aardig.
Naar 2 uur aan t zwembad te hebben gelegen had ik geen zin meer en ging ik terug naar t hostel. Hier wat gelezen en uiteindelijk even gegeten, wilde op de computer maar de stroom was weg en toen op tijd gaan slapen want op maandag ging ik met de bus naar tamale.

Maandag:
Vandaag zou ik om 7uur met d ebus vertrekken dus moest om half 6 op.
uiteindelijk bleek er iets miss te zijn gegaan in t systeem en mocht ik pas met de bus van 8uur mee, alleen vond ik dit niet zo leuk want dan was ik nog later in tamale!!
Toen de bus vna 7uur kwam hreb ik geprobeerd of er toch nog een plekje vrij was en naar lang vragen en zeuren mocht ik mee!!! YES! Iets later kwamen we bij een andere stop en toen bleek dat hier nog iemand bij zoumoeten maar die had geen plek, ik kreeg t echt zo warm!! bjna alle tickets werden gecontroleerd behalve die van mij, pf ik wat wel geluk en voelde me wel een beetje lullig tegen over die vrouw majaa was blij dat ik mocht blijven zitten.
Verder was de reis niet zo boeiend, veel naar buiten zitten staren en t was vooral een beetje stil.
Naar iets meer als 12 uur kwamen we aan in tamale, hier had elise voor mij een hostel geregeld en de taxi chauffeur wist het hostel welliswaar(meestal weten ze dit niet!!) en ik kon er in een keer naar toe! Even wat gedronken met de man van t hostel en toen gaan slapen.
Helaas slaap super slecht hier in ghana!!! als ik 3uur per nacht slaap is het veel.. geen idee hoe t komt , ik denk warmte en ook wel een beetje spanningen)

Dinsdag(vandaag)
Vandaag was ik al erg vroeg wakker van de moskee in de buurt, om half 8 ben ik opgestaan.
Gedouched en nu dus hier in tamale, ik heb even gepind , het is gewoon gelukt!! Yes! Zo wil ik nog even rondlopen over de markt hier, dan terug gaan naar t hostel en me opfrissen en alles inpakken en dan op naar de trotro..
Ojee mijn eerste tro tro avontuur gaat weer beginnen.. voor degene die t niet meer weten een tro tro is een heel erg gammel uit elkaar vallend busje waar bijvoorbeeld normaal 9 man in zouden kunnen maar hier proppen ze zo erg iedereen op elkaar dat t er uiteindelijk 15 zijn.. en nog een leuk details airco is er niet! Dus ik ben benieuwd, ik moet geloof ik ongeveer 3uur met de tro tro weet t niet meer precies...
Maar heb natuurlijk wel heel veel zin om naar Memuna en morgen naar nabari te gaan!!
Vandaag is elise er nog maar zei gaat morgen naar huis, ook is michelle een ander nederlands meisje er nog maar ik geloof dat ze ook bijna vertrekt.. we zullen zien.

Nog even een extra detail ik heb geen idee hoe heet t hier is maar t voelt als 40 graden en ik zweet me dood, en door de kneuzing in mijn voet een aantal weken geleden kan ik ook nog maar heel slecht op slippers lopen dus ik zweet bijna uit mijn dichte schoenen!
Maar verder gaat alles goed, haha!
Het is trouwens wel raar om hier te zijn, het voelt ergens als thuis komen omdat ik alles ken.. maar toch voelt t ook weer raar want de vorige keer heb ik best geregeld heimwee gehad en ook daar denk ik nu natuurlijk aan terug. Maar daar kom ik wel weer overheen, ik ga in ieder geval heel erg genieten hier!

En tot schrijfs !

Heel veel dikke knuffels , Ellen

Reacties

Reacties

Elly

He meid!

Wat leuk om weer een verhaal van jou te lezen! Je zit nu alweer vijf dagen in Ghana, wat vliegt de tijd toch. Mooi om te lezen dat je nu alweer allerlei avonturen beleefd. Niet allemaal even leuke, maar ook die momenten horen erbij. Zodra je Memuna en alle lieve kindjes ziet weet je vast weer waar je het allemaal voor doet. Vind het echt knap dat je dit avontuur weer aangegaan bent. Heel veel plezier en succes nog daar! De volgende keer wil ik mee hoor :P

Liefs

Lieke

He ell!
Leuk om jouw verhaal zo te lezen.. En toch ook wel vreemd, vorige keer was ik overal bij.. ;) succes met de tro! Met een beetje geluk mag je voorin zitten.. Zit je niet zo onder op of tegen een zwetende dikke Ghanees! Heel veel plezier bij Memuna en natuurlijk onze kids! Kan niet wachten tot ik je foto's zie! Xx

Rick

heej Ellen

Als ik het zo lees heb je al veel mee gemaakt, zo wel leuke als minder leuke dingen ;)
Maar raak niet te snel in panniek, pak even die rust en dan komt het allemaal goed he :P (zegt de rustige rick)

veel plezier daar en ik lees je verhaaltjes wel ;)
stuur ook wat zon hier heen hier word het toch rustig aan wel koud haha :P

veel plezier en geniet er van !!X

Elke

Hee meid,
Jeej een berichtje van jou:) Leuk om je belevenissen te lezen. Balen dat het nog niet allemaal mee zit, komt vast goed! Geniet ervan want nu ben je daar!
Dikke kus vanuit holland!

Eline

Yes, eindelijk het verhaal kunnen lezen;) Je hebt al weer heel wat meegemaakt! Vond je het niet eng om met een vreemde man mee te rijden? veel plezier weer!:)

xx

Bjorn

Alles is een uitdaging daar zo te horen, maar je slaat je er goed doorheen. Wat het leven in nederland dan toch maar makkelijk is. Geniet ervan, want het is weer zo voorbij.

Groetjess

Sandra

Mooi begin inderdaad. Maar goed dat je de weg al n beetje weet daar:) Geniet ervan!

xxx

Marina van Lanen

Ellen, succes met alles! Veel geluk in Ghana!
Groetjes Marina

rien mia

Hai Ellen.
Alle begin is moeilijk. Hope dat het beter zal gaan, maar dat kan niet anders, slechter kan niet.
Dan een tip van een bezorgde ouwe doos, stap niet in bij iedere vriendelijke vreemde vent wah, haha.
Wij wensen je een leuke en plezierige tijd op je vertrouwde bestemming. We horen nog. Groetjes van ons

Silvia

Hoi Ellen,
Zo naar mijn vakantie gauw jou berichtjes gelezen!
Tjonge jonge wat een pech in het begin zeg! gelukkig is het allemaal goed gekomen!

geniet ervan!
Heel veel plezier!

Veel liefs, xxx
Silvia en Alex

Aukje

Dit klinkt spannend:)! Mijn mobiel (met SKype) doet het weer dus ik ga vanavond Memuna bellen,.. hoop dat je ook thuis bent! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active