EllenGhana.reismee.nl

Bijna zit het erop...

Zoals de titel al zegt. .. het zit er bijna op.

Ik ben nu weer terug in Accra , mijn laatste dagjes hier nog even genieten..
Maar ik zal vooraan beginnen zodat jullie van alles op de hoogte blijven:P

Zondag:
Vorige week zondag hebben we lekker aan een zwembad gelegen in accra en in de avond kwamen nieuwe vrijwilligers aan in het hostel, een hiervan was al wat eerder en is met ons wezen eten. Ze wilde alles weten enzo.. Heel grappig om te zien want zo was ik op het begin ook!

Maandag:
In de ochtend zijn we vandaag naar Syto gweest, de organisatie hier in Accra.
Lieke moest even wat regelen voor haar volgende project en dat is het makkelijkst als je het daar op het kantoor doet.. anders gaat alles zoals meestal hier in Ghana wat trager....
Daarna hebben we de taxi gepakt naar Kokrobite beach.. echt zoo mooi daar, hadden een soortparkje aan het strand en echt heel mooi wit strand... en konden bijna aan het strand eten en cocktails drinken.. dus dat hebben we vandaag ook zeker gedaan!
Erg lekker allemaal!

In de avond was wel erg leuk, gingen we daar eten en een andere blanke jongen waar wij mee hadden gepraat had tegen mij gezegd dat hij mensen ontmoet had die hetzelfde werk deden in Ghana als ik in NL. maar ik had het idee dat het niet zo serieus was dus ik dacht het zal wel..
Toen gingen we eten en liep die jongen mee en zei .. oh dat zijn die mensen..
Waarop deze mensen in het NL reageerden... wat is er met ons.. dus ik zei een beetje luchtig dat hij verteld had dat hun in Ghana doen wat ik in NL doe.. Dus hun vroegen mij wat ik in NL voor een werk deed dan, dus ik vertelde dat ik op eeen zorgboerderij werkte( al is dat op het moment niet zo maar in de toekomst wel de bedoeling) en toen bleek toch dat deze mensen een zorgboerderij aan het opzetten waren in Ghana met verstandelijkg ehandicapten kinderen!! De kinderen enzo waren er al 5 jaar en ze waren nu met het agrarische stukb ezig! hoe vet is dit! dat had ik zoveel eerder moeten weten! al was mijn project nu ook top! maar dit zou dus wel heel leuk zijng weest, dus als ikooit naar Ghana terug ga ga ik dit project zeker bezoeken!
Dus hier hebben we toen de hele avond over zitten kletsen, erg gezellig!

Dinsdag:
Vandaag hebben we veel gerelaxt aan het strand en een massage gehad! zooo heeerlijk!
Ondertussen begin ik zelfs een beetje bruin te worden! jeuj! maar dan moet ik Nederland weer mijn dikke kleren aan.. dat is dan wel een beetje erg jammer hoor! dus Nederlanders zorg maar eens even dat die kou weg gaat daar in Nederland! haha~!

Woensdag:
Vandaag zouden we eigelijk naar Cape Coast gaan maar het was eigelijk zo lekker relaxt waar we waren en we hadden toch een hele week om te reizen dus bleven nog een dagje langer.
We gingen vanmiddag hier ergens een Kanotochtm aken...
Echt heel indrukkend want we gingen naar een soort dorpje.. maar dit was een soort eilandje van strand zat in de zee.. dus ze moesten alles met de kano doen.. en het was erg arm.. best indrukwekkend om te zien!
Vandaag was het trouwens de koudste dag die ik in Ghana heb meegemaakt... het was ongeveer 25 graden en had vannacht gestormd ! echt het was een bende! zooo raar.
Maar ik vond het heerlijk.... even lekker koel!

Donderdag:
Vandaag zijn we met de TroTro naar Cape coast gegaan...
Hier aangekomen hotel gezocht en Naar cape coast castle geweest, erg indrukwekkend wat ze hier allemaal met die slaven hebben gedaan enzo.
En het lach super mooi aan het strand...echt raar!
s' avonds hebben we ook lekker aan het strand gegeten, hmmm echt vakantiegevoel!
Lijkt wel alsof ik op vakantie ben hier , maarjaa dat heb ik toch wel verdiend vinden jullie niet??
haha!

Vrijdag:
Vandaag zijn we naar het Elmina Fort gegaan, dit was een beetje hetzelfde als dat in Cape coast maar het was van Nederlanders geweest dus je zag heel veel nederlandse teksten enzo. Wel mooi om te zien!
Daarna hebben we bij een hotel aan het zwembad gelegen want veel meer was er niet te doen in Cape coast en het was pas vrijdag dus we hadden nog even. hoefde nog niet verder te reizen...

Zaterdag:
Vandaag zijn we naar het Hans Cottage Botel gegaan, dit is een hotel met relaxt zwembad en het restaurant staat boven water waar krokodillen in zwemmen, dus die zag je geregeld voorbij komen... Echt mooi!
Hier hebben we lekker van de zon genoten.
In de middag kwamen er ineens allemaal ghanese mensen in nette kleding naar het zwembad en er werd muziek aangezet enzo, wij dachten er is een feestje ofzo.
Toen gingen er ineens 2 mannen in pak het zwembad in en kwamen er 2 aan 2 jongens of meiden het water in , in een bepaald gewaad van het baptistische geloof..
Ze werden gewoon gedoopt! zooo apart! er werd een gebed gedaan en toenw erden ze met hun hoofd onder water gedompeld! en dat in in een gewoon zwembad.... waar wij bij zaten..
Heel vreemd.. en ook alle mensen waren zeker boven de 20 .. ik vond het maar apart maar was wel weer leukom ook eens te zien!
S' avonds lekker bij de krokodilletjes gegeten.

Zondag:
Vandaag zijn we naar Kakum Nationaal park gweest, hier hebben ze de canopy walk.
Dit is een tour op touwbruggen 40 meter hoog in de boomtoppen.
Heel erg leuk, maar was jammer genoeg wel snel voorbij!
Daarna nog even terug naarHans cottage spullen gepakt, geluchd en op naar Accra.
Iets voor het avond eten kwamen we in Accra aan, er was al een nieuwe vrijwilligster.
Ook haar hebben we meer meegenomen eten..
Toen we terug kwamen waren er ondertussen nog 2 andere vrijwilligsters.
Even gekletst over wat ze gingen doen enzo, leuk om te zien hoe verschillend alle vrijwilligers zijn!
En savonds laat kwamen er nog 2 vrijwiligers aan, dus nu slapen lieke en ik met 5 nieuwe vrijwilligers op een kamer! Grappig!

Maandag:
Vandaag hebben we eerst lekker ontbeten in het Pink hostel en zijn toen naar de souveniers markt gegaan.
Woooow wat kan ik goed afdingen! Ik wilde iets kopen en de man zei 15 cedi en ik heb er later 4 cedi voor betaald! haha! Maar dit kost allemaal wel heeeeel veel tijd , pfoe, heel lang hier dus geweest en veel teveel gekocht.. Maarja wel leuk!

Daarna zijnwe naar oxfordstreet gegaan om even rond te neuzen en te eten.. en even naar koala market, dit is de enigste gewone supermarkt in ghana (die wij kennen dan) dushier even wat chipjes gekocht en koekjes, wooww wat is dat lekker ! maar ik wil ze bewaren voor in het vliegtuig en op het vliegveld.. maar betwijfel of dit gaat lukken....
Daarna naar Syto om mijn paspoort op te halen... en afscheid genomen van Cynthia en Vincent dit waren de 2 personen die ons hebben geholpen bij alles van syto.. echt zo raar!
Cynthia wilde mijn paspoort niet terug geven, ze belde wel naar huis want ik mocht neit gaan!
Zooo grappig!
Ik heb ze moeten beloven terug te komen, haha! maar dat ga ik ook zeker ooit proberen!

Net heb ik mijn koffer weer eens goed ingepakt met alel nieuwe souveniers enzo.. pfoe het is allemaal best vol! terwijl ik zoveel hier heb achtergelaten, maarja ik ben ook niet zo een ster in goed inpakken, dat zal het wel zijn! haha!


Morgen:
Morgen ga ik nog even genieten van het heerlijke weer en aan een heel lekker zwembad hier liggen! en verder gewoon van Ghana genieten! En s' Avonds met Lieke en Kirsten ( die wij hier in de introductieweek hebben leren kennen) pizza eten als afscheid voor mij.......

Woensdag ochtend:
Heb ik nog geen idee.. dan ga ik gewoon lekker genieten van mijn laatste ochtend ghana.. ik denk gewoon even over oxfordstreet struinen en niet veel anders....



Dit is zo raar... ik kan me nog niet goed beseffen dat ik hier weg ga .. al komt het nu allemaal wel... het voelt allemaal zo normaal.
En ik ben ook zo blij om weer alle mensen thuis te zien maar ik kan hier niet zomaar een keer terug .. dat is wel echt heel raar... Maarjaa!
Ik ga nu lekker genieten van mijn laatste dagen!
Misschien zet ik woesnsdag nog een bye bye berichtje! en anders in Nederland!

Dag lieve lezers!

Kus en knuffels, Ellen

Reacties

Reacties

Marina

Hoi Ellen, ik wens je ´n goede reis terug, het zal wel vreemd zijn dit alles achter te laten. De eerste nacht in je eigen bed zal ook wel vreemd zijn, maar je weet dat went heel snel... Groetjes van Marina.

Silvia

Yeaahh je komt bijna terug!!,
Super dat je een leuke tijd daar hebt gehad!!
Tot donderdag ochtend!!..
Hele fijne vlucht, !!

Kusjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active