EllenGhana.reismee.nl

1 week reizen zit erop

Hallo lieve mensen!

Zo ik heb nu alweer bijna een week reizen erop zitten..
Maar ik zal maar weer bij het begin beginnen anders wordt het weer zo een onsamenhangend verhaal, daar ben ik best goed in , haha!



Maandag:
Op maandag moesten we om half 6 klaar staan bij de bus naar accra die om half 7 zou vertrekken. En jaaa hij vertrok zelfs om kwart voor 7! dat is echt een wonder hier! meestal is alles wel een uur te laat, haha!
Toen kon de reis beginnen.. pf het heeft 14 uur geduurd ind e bus naar Accra.
Maar de reis was wel te doen, ik heb echt mijn ogen uitgekeken, de natuur veranderde zo erg!
Van het droge , zanderige zuiden naar het wat meer tropisch regenwoud idee en zoveel groener! dat kon ik me echt niet meer herinneren! maarja wel echt een mooie natuur dus!
Savonds aangekomen weer in het pink hostel geslapen, waar we met de introductie week ook geslapen hebben.. best raar om daar terug te zijn het voelde echt als thuis komen maar ook alsof je naar huis ging! Helaas was deze nacht wat minder geslaagd want onze airco lekte.. dit hadden we doorgegeven maar ze legden er alleen een handoek onder.
Toen ik s' nachts een keer naar de wc moest schrok ik zo erg! ik stond tot mijn enkels in het water!! En mijn koffers stonden ook in dit water maar gelukkig maar heel klein beetje.. maar mijn tas stond er wel in... dus veel papieren van travel active, mijn ticket etc weg kunnen gooien want er was niks van over.. :( echt heel vervelend! ook mijn dagboek kon ik nog maar net redden!! Heb het nu geplakt maar het is best gehavend.... heeeel jammer!
Maar verder was onze maandag niet zo interessant.

Dinsdag: Onze koffers hebben we vandaag in pink hostel kunnen laten, zo fijn want ik heb 2 veel te grote koffers om mee te reizen. Alles in tassen gepakt en op naar het Volta gebied.
We zijn eerst met de trotro naar Ho gegaan en vanuit hier naar Hohoe en uitgestapt bij de : Monkey sanctuary. Hier wilde we vandaag naartoe, hier leven apen in het wild , waar je een tour door hun bos kunt maken etc. We kwamen echt in een mini dorpje aan , met hele simpele kamertjes maar prima. De tour was pas in de ochtend dus de rset van de dag niet veel gedaan , maar waren ook al veel tidj kwijt aan het reizen. Het was zo raar het was hier zo goedkoop, 8 euro voor een overnachting, avondeten,ontbijt en de tour door de apen. We gingen wel bij mensen thuis in het dorp eten. Wel apart maar ook wel leuk!

Woensdag:
Vandaag was het vroeg dag! om 6 uur hadden we de tour bij de apen.
Echt zooo leuk! we mochten ze met banaan voeren en dan kwamen ze gewoon op je armen zitten enzo! echt heel erg leuk! En ook veel kleine aapjes gezien echt lief!
Naar de tour hebben we onze spullen gepakt en zijn we verder gereist omdat hier verder echt niks te beleven was. We zijn naar de hoogste berg van Ghana gegaan, deze wilden we beklimmen. Er was op dat molment ook een camera ploeg aanwezig die mensen wilde filmen die de berg gingen beklimmen en omdat wij de enigste toeristen waren werden wij gefilmd!
Haha dus ik ben nu dalijk bekend op ghanese tv! haha!
Maar daar gingen we dus een uurtje later de berg op... maar naar een kwartier wisten we even niet meer zo goed of we dit wel konden! Wooow wat was dit heftig! het was heeeel erg stijl en er was niet echt een weg ofzo. Dus het was ook nog eens heel onveilig! maar we hebben toch doorgezet en om de 10 minuten ofzo even pauze gehouden! Naar ander half uur waren we ongeveer boven op de berg. En jaa het was het waard! het uitzicht was echt super mooi!
En daarna weer naar beneden , haha dat ging gelukkig een stuk makkelijker!
Eenmaal beneden werden we weer door de cameraploeg gefilmd hoe het was geweest, en alledrie zeiden we dat het toch wel erg ZWAAR was, pfoe! ik zou het niet nog een keer doen!
Ook was in dit dorp verder ehct niks te beleven dus gingen we al naar een volgend dorp waar de grootste waterval van Ghana was. Hier hebben we een hotelg ezocht en wat door het dorpje gelopen ( het was wat groter) en lekker gegeten. Morgen gingen we naar de waterval!
Duys een druk dagje gehad vandaag!

Donderdag:
Vanochtend gingen we naar de waterval, het was 3 kwartier wandelen door een bossig gebied en toen kwamen we er.. Wooow het was zoos uper mooi, het leek echt net uit een film of van een foto! en wij zagen het in het echt! Je mocht er ook zwemmen dus dat hebben we ook gedaan! en onder de waterval, echt heel erg mooi!
Hier hebben we dus ook even lekker gezwommen en in de zon gezeten.
Toen we terug waren in het hotel hebben we onze spullen gepakt en een trotro naar atimpoku gepakt, hier wilden we een boottocht gaan doen..
Ditging allemaal wat minder makkelijk als verwacht/... het duuurde heeeel langvoordat de tro tro vol was.. dus we waren pas toen het donker was in atimpoku.
Hier even wat gegeten en toen gaan slapen. Ik heb bijna niks gegeten want voelde me echt beroerd.. en toen lagen we in bed en begon het.. alledrie waren we echt heel erg ziek! overgeven, diarreee etc... de hele nacht naar de wc op en neer gerend! best lastig als je dat met zijn 3en tegelijk hebt kan ik je vertellen! Maar het enigste wat we alledrie gegeten hebben was het eten bij de apen, bij de mensen thuis... Dus waarschijnlijk is hier iets niet goed mee gweest...
wat waren wij ziek! deze nacht was minder leuk..

Vrijdag:
Vandaag zijn we de hele dag in bed blijven liggen, eigenlijk was onze kamer al geboekt door een ander maar ze konden gelukkig de anderen in een appartement zetten! Want wij konden echt niet doorreizen! In de middag ben ik toch even met roxanne naar het dorpje gelopen, de frisse lucht deed me wel goed maar daarna moest ik weer meteen liggen, pfoe wat was mijn buik van slag! vandaag dus ook niet echt veel gegeten....

Zaterdag:
Vandaag voelden we ons alledrie al een stuk beter en hadden we ook goed geslapen, dat scheelt best veel! dus hebben we in de ochtend lekker ontbeten en een boottocht van een uurtje gemaakt... het was mooi maar niet heeeel erg spectaculair.. dus een uur was meer dan genoeg.
Daarna hrebben we de tro treo naar Accra gepakt.. dit ging ook weer eens niet heel snel want het duurde weer even voordat de tro vol was..
In accra aangekomen waren we weer in het pink hostel, ik heb nu zelfs de zelfde kamer en zelfde bed als met de introductie, echt grappig!
We hebben s' avonds ergens gezellig nog met zijn 3en gegeten en toen is Roxanne naar het vliegveld gegaan om haar vader en zusje op te halen die haar kwamen opzoeken..
En zijn lieke en ik lekker gaan douchen en gaan slapen, hmm wat is dat lekker met airco!

Zondag:
Dat is vandaag en ik heb nog niet zoveel gedaan, onbeten en nu interneten, gaan zo aan een zwembad liggen env anavond ook weer lekker eten hier ergens en morgen moet lieke even voor haar project naar Syto en daarna reizen we door naar de kust! dus dan begint het 2de deel van ons reizen!

Zo het verhaal is wel heel anders nu ik aan het reizen ben, haha vinden jullie niet!
Ik heb vandaag nog even gesmsd met een vand e noorse meiden die nu bij nabari zitten, ze gaan fotos voor ons maken vhoe ver het gebouw nu is en mailen ze donderdga dus volgende week waarschijnlijk fotos!

Nou lieve mensen ik ga nog even wat foto serop zetten en daarna ga ik lekker vandaag en deze week heerlijkb ruin worden en genieten van de kust! we gaan trouwens voor mensen die het leuk vinden om op te zoeken naar : krokobite beach, elmina,cape coast, kakum national park ( en misschien nog meer dat weten we nog niet!) Ik ehb er zin in ! dus jullie horen het volgende week wel weer! Ik kom waarschijnlijk op maandag avond pas weer terug dus weet niet wanneer ik hier wat op zet!

tot snel lieve mensen!

Heel veel liefs, Ellen

Reacties

Reacties

Kevin

Hoi Ellen,

Klinkt als een leuke week reizen! Wel vervelend van de lekkage... Mocht je nog iets van ons nodig hebben voor je plakboek ;) dan laat het me maar even weten.
Geen probleem om wat dingen opnieuw op te sturen.

Geniet van deze volgende week!

Groetjes Kevin
Travel Active

Ellen

Hee Kevin

Dat zou heel erg fijn zijn! maar daar neem ik tegen die tijd wel even contact voor op!

Dankje alvast!

Groetjes, Ellen

noëlle

Hai Ellen!
Oeh ik ben jaloers als ik lees dat je lekker aan het zwembad gaat liggen en dat je het zelfs fijn vind dat er een airco is!
Lekker warm daar dus, hihi!
Wat super super super leuk dat kaartje van jou!
Super lieve foto's ook, echt heel leuk! Een legaal drankje gaan we zeker doen! Haha grappig, want Elly had ook een kaartje en daar stond ook op dat we snel een legaal drankje gaan drinken! Hihi

Maar echt heeel erg bedankt voor je leuke kaart, ben dr heel blij mee, super Ghanees graafschap elftal! Haha echt leuk!!

Tot snel, dan gaan we zeker wat leuks doen!

Dikke kus Noëlle

wim{vrijwilliger Ard Lea]

Hoorde van Willem van jouw websait.Heb gekeken ziet er soms heftig uit.Goede reis.En ik blijf je volgen.

Gegroet Wim.

Ellen

Dankje voor alle reacties!


@ Wim: Helaas zit mijn reis er bijna op maar toch heel erg leuk dat ook jij mij graag wilt volgen!
Ik zal snel weer eens langs komen bij Ard Lea , alweer veel te lang geleden!

Groetjes, Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active