EllenGhana.reismee.nl

Aankomende week laatste week project en gastgezin...

Hallo lieve mensen en lezers van mijn verhalen!

Ik heb weer een vrij drukke week gehad dus ga het maar weer per dag vertellen !

Maandag:
Op maandag heb ik rustig aan gedaan met mijn voet omdat deze nog heel erg dik was en ik er nog steeds veel last van had.
Trouwens memuna is zo bezorgd om mijn voet , ze verteld het tegen iedereen en wilde het de hele tijd koelen!
We zijn naar Walewale geweest om de rest cement te kopen voor het gebouw! zodat ze echt kunnen gaan beginnen! Spannend!
Verder zijn lieke en ik vandaga in walewale ook naar een kraampje geweest voor stof! en hebben we eigen stof uitgezocht om een Ghanese jurk te laten maken!
Ik heb een stof met Oranje en Appeltjes groen, lekker gekleurd dus!
Toen we weer thuis waren kwam de kleermaakster uit wulugu met allerlei voorbeelden.
Maar Pfoe wat was dat moeilijk! nu heb ik gewoon 3 soorten door elkaar, haha! Ik kon weereens echt niet kiezen! Toen moest ze al onze maten opmeten en ging ze eraan beginnen! Ben echt heel benieuwd hoe het gaat worden want kunnen het misschien vandaag (zondag) of morgen ophalen!
Verder was maandag dus een rustig dagje.

Dinsdag:
Vandaag zouden we eigelijk de bedjes naar Nabari brengen maar de truck die ze zou brengen kon toch niet, jammer!
Toen zijn we met de taxi naar Nabari gegaan en hebben alle schoentjes meegenomen!
Want ik durfde nog niet te fietsen met mijn voet!
Dit was ook zo schattig, we hadden geen schoentjes voor iedereen maar toch wel zeker iets van 20 paar, maar ook de grootsten probeerden hun voeten in kleine schoentjes te proppen! Wat natuurlijk echt niet ging! Maar ze waren er wel heel blij mee! En het zag er zo schattig uit!
Lieke had ook kindersokjes bij en een van de meiden had zo een grote sokjes dat ze tot haar knieeen kwamen, ze had echt ineens witte benen! dat zag er zo vreemd uit!
Vandaag was ook een vriendin van mij jarig en heb ik samen met mijn Hostbroertje Peter voor haar gezongen voor dr verjaardag! Zo leuk, hij was de hele dag al in spanning aan het wachten tot hij mocht gaan zingen!

Woensdag:
Vandaag hadden we weereens balonnen meegenomen naar Nabari!
Ze blijven het zo leuk vinden en zijn zoooo enthousiast als we ze bij hebben!
Echt heel erg leuk!
Ook zijn we vandaag gaan kijken bij het nieuwe gebouw! ze zijn begonnen met het maken van de bakstenen! en ik heb zelfs even geholpen! Echt leuk, ik had wel even zin om mijn handen uit mijn mouwen te steken! had ze het liefste de hele dag geholpen! maar dat vinden ze hier een beetje raar als een blanke hard werkt, haha! Dusja helaas!
Vandaag hadden lieke en ik bedacht dat we weleens zelf spagetti wilden maken, omdat ze hier de spagetti zo lang doorkoken tot het rode erin is getrokken!
En wij wilden echte saus, dus toen hadden we het gevraagd en een beetje raar vonden ez het wel maar het mocht! dus we hadden iets extra's gemaakt en het laten proeven! ze zeiden dat ze het erg lekker vonden, maar het werd wel meteen doorgegeven aan de rest, haha dus ik vraag het me af!
Maaaaaaaar wij vonden het lekker! haha!
Vannacht hebben we regen gehad, om half 5 zei memuna ineens dat we op moesten staan omdat het regende! en het klonk zo hard omdat we van die golfplaten op het dak van het huisje hebben.. toen ging ik eens in de regen staan en waren het echt 10 dikke druppels... en naar 5 minuten was het over! en daar lagen wij binnen in onze warme kamer! Balen!
Het liefste ging ik gewoon weer naar buiten, en die geur van die regen , hmmm!
En wat was het lekker fris daarna echt heerlijk!

Donderdag:
Vandaag gingen we naar bolga om de laatste 15 matrassen te halen!
Dus nu hebben we matrassen voor iedereen! zoo leuk!
In Bolga hadden we met een dochter van Memuna afgesproken die daar op school zat en bij een tante woonde! we hebben haar van school opgehaald en zijn met hun op de plek gaan eten waar wij het weekend hebben gegeten! daar hebben ze pizza en memuna en Mathilda hadden dit nog nooit gehad! dus we hadden een voor ons allemala besteld! echt leuk! ze vonden het ook lekker , zeiden ze...
En Mathilda was zo aan het genieten van haar etentje met haar nieuwe zusjes, en ik had ook wat kleren uitgezocht van mij zelf die zei mocht hebben! ze was zoo blij en heeft ons echt wel 10 keer bedankt! echt zo lief!
Vandaag kregen we te horen dat de bakstenen voor het gebouw klaar zijn! (althans zo veel als ze nu konden maken van ons geld!) Dus ze moeten ongeveer 5 dagen drogen end an kunnen ze waarschijnlijk beginnen met de bouw! Woow dus we gaan het nog zien ook! echt zo leuk!

Vrijdag:
Vandaag voelde lieke zich niet zo lekker dus zijn we niet naar Nabari gefietst omdat het dan wel een lange en warme rit is.
We hebben rustig ontbeten en zijn gaan kijken of onze jurken klaar waren.. maar helaas niet..
Toen nog even een boekje gelezen en naar Tamale gegaan.
En nu hebben we toch iets grappigs meegemaakt.. we hadden hele leuke medereizigers in onze TroTro.. de bank achter ons werd er uit gehaald en er werd gewoon een koe en een stuk of 5 geitjes in gezet! heel gezellig! Haha!
Toen we in Tamale waren zijn we even naar Syto geweest voor ons ticket naar Accra voor volgende week maandag, dit zijn we daarna met Raby van Syto gaan halen! dus nu staat het echt vast... Spannend! Vanavond Roxanne, kiek en ik samen met Anna , van de introductie iets gaan drinken en hun gingen daarna uit.. eigenlijk wilden wij niet maar toen was het toch wel erg gezellig en zijn Roxanne en ik mee gegaan en een hele lieve ghanees die Anna kende heeft Kiek naar het guesthouse terug gebracht! hetwas echt heel erg gezellig! en best veel blanke. We waren nu met Anna, Jon ( zo grappig jon zit bij anna in de familie als vrijwilliger maar hij woont gewoon in Oploo en ik ken hem gewoon, hij had mij al op haar fotos herkend! , maar wat is de wereld dan klein) En nog een nederlandse jongen die hie rwas voor zijn werk, en een Ghaneze collega van Anna en Roxan en ik! Erg gezellig! rond 1 uur zijn we terug gegaan naar het guesthouse omdat roxanne zich niet zo goed voelde.. maar het was ok mooi geweest! het was heel erg leuk!

Zaterdag:
In de ochtend zijn we eerst even over het marktje in tamale gestruind, roxanne , lieke en ik.
Want kiek was al terug naar haar project.
Daarna zijn we samen met Anna nara het zwembad gegaan en hebben daar heeerlijk gerelaxt!
alleen waren er wel erg veel ghanesen, echt gek zoveel donkere mensen in een zwembad!
Naar het zwemmen zijn lieke en ik terug gegaan naar het guesthouse en hebben daar de hele avond bij de bar gegeten en gezeten. En gekletst met een paar ghanezen die erg geezllig waren!
Ook nu was het weer een top avond!

Zondag:
Zo nu is het dus zondag en heb ik vandaag eigelijk nog niks gedaan, maar ik hb vannacht wel heerlijk geslapen! dat is erg fijn!
Verder gaan we vandaag optijd terug naar ons gast gezin en verder onze laatste week beginnen.

Het is zooo raar dit is gewoon onze laatste week, volgende week om deze tijd gaan we ongeveer weg bij ons gastgezin! Eigelijk wil ik helemaal niet maar ik heb ook heel veel zin in het reizen dus het is zoo dubbel! maar als ik dan teru gkijk op wat we in deze 5 weken dalijk gedaan hebben ben ik ook heel trots en blij! en afscheid nemen moet je toch, en dit zal nooit leuk zijn! duss nu is het zover! spannend! maar daarom gaan we deze week heel veel leuks doen, en zaterdga hebben we een feestje voor de kindjes en savonds voor de familie enzo! dus dat wordt waarschijnlijk helemaal top! en nog het laatste weekje van de kindjes genieten!

Verder staan mijn reisplannen ook al best wel vast! we vertrekken volgende week maandag de 14de naar Accra en dan willen we vanaf de 15de naar het volta gebied reiezn t/m de zaterdga! dan komen de ouders van Roxanne en gat zei ons verlaten, en gaan lieke en ik alleen verder langs de kust, omdaar wat mooie plaatsten te bekijken en lekker van het strand te genieten! ik heb er erg veel zin in!

Verder begin ik me hier in Ghana zoveel stomme dingen te beseffen!
Ik ging eigelijk hier naar toe om de cultuur te zien, een project te zien, het land te bekijken en mijn engels te oefenen! en hopelijk te weten wat voor een leuke opleiding ofzo ik hier naar nog wilde gaan doen... Maar dat laatste wordt hem niet.. Ik besef me hier zo erg hoe leuk ik mijn werk in Nederland vind! echt heeeeel erg raar hoe je dingen kunt gaan beseffen hier! dusjaa ik moet er toch maar aan geloven dat ik dalijk werk moet gaan zoeken...
Dat wilde ik jullie even vertellen, haha!

Verder blijf ik alle reacties heel erg leuk vinden, dus vooral blijven doen!
En ik heb er ook weer nieuwe fotos opgezet , vorige week lukte het niet zo goed!
Dus veel plezier met het bekijken!
Mijn volgende bericht zal ook weer op zondag zijn vanuit Tamale.. maar dan voorgoed de laatste keer hier! dus tot volgende week lieve mensen!

Kusjes en knuffels, Ellen

Reacties

Reacties

Silvia

hhahha wat grappig met de koe:P

Ik vond het kei leuk dat jullie voor mij gezongen hadden! super super lief!!..

wat een weekje zeg!! en dat je voet maar gauw over gaat!!
De wereld is idd klein, wel leuk zo om elkaar te ontmoeten!!

Kusjes!!

Hilde

Wat leuk om toch iedere keer weer jou verhaal te horen. Maar de tijd gaat ook erg snel. 5 weken alweer voorbij!
Veel plezier voor jou laatste weekje en succes voor het volgende stukje afrika!

Groetjes Hilde

Aukje

Leuk om weer iets van jullie te lezen! Geniet van het feest! En veel sterkte met het afscheid!

Bjorn

Hey Ellen,
Mooi verhaal weer, en wat een mooi leven daar.
Ik zie ook dat je goed bruin bent geworden ideaal!

Veel fun nog en mooi dat het gebouw gebouwd gaat worden.

xxx

Willy en Willemien uit Zeeland

Hoi Ellen,

Wij vinden het errug leuk om al je verhalen te lezen.
Gelukkig gaat het met je voetje al wat beter...
Mooi om al die foto`s te zien, maar ook triest om te zien hoe deze mensen anno 2011 nog leven. Wat hebben wij een luxe en wat klagen wij dan snel. Je bent al mooi poepie bruin geworden, maar gelukkig is het verschil nog goed te zien.
Die kiendjes zijn zooo schattig met al die mooie kleurtjes.
Fijn dat je je werk in Nederland leuker vindt, we waren al bang dat je niet meer weg wilt daar..(grapje)
Ellen nog een hele (niet te )spannende, leuke en boeiende tijd daar, geniet ervan want je zit zo weer in `t koude kikkerlandje...

groetjes uit Zeeland van Willy en Willemien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active