EllenGhana.reismee.nl

Mijn laatste dagen ghana en nu weer in t oh zo koude nederland.

Hallo lieve lezers.


Dit is dan weer mijn laatste verhaal...
Dat is wel vreemd.
Ik zal beginnen waar ik was gebleven.

Maandag:
Afgelopen maandag heb ik samen met een meisje uit zweden dat ik bij tzwembad had ontmoet souveniers gekocht bij de grote souveniers markt in Accra.
Dit was wel leuk maar ook erg vermoeiend want ze trekken de hele tijd aan je en roepen je.
Typisch afrikaans in ieder geval!
Wat wel erg grappig was , dat op gegeven moment er een groep blanken aankwam.
Het bleken amerikanen te zijn. En alle ghanesen begonnen te rennen als een stelletje gekken, ik snapte er niks van! en toen zei het zweedse meisje, moet je eens opletten.
Wedden dat ze allemaal Tshirts gaan halen.... En ja hoor ze kwamen stuk voor stuk aan met tientallen Tshirts. Blijkbaar willen amerikan altijd als souvenier een Tshirt meenemen naar huis! En dat wisten ze... zo dom zijn ze dus niet, haha!

Daarna heb ik met t zweedse meisje( zei was in ghana omdat ze een ghanees had ontmoet en nu probeerde een leven met hem te beginnen in Accra... ) een lekkere smoothie gedronken want ze wist een goede plek.. hmm dat was wel heerlijk.

Bij terugkomst in t hotel had ik al contact gehad met de man die ik in mijn eerste dagen in Accra had ontmoet , hij wist dat ik weer in accra was en vroeg of ik zin had om even iets te drinken ofzo. ERgens afgesproken en zoals normaal kwam hij een half uur te laat, toen moesten we nog wachten op iemand die hem op die plek iets kwam brengen. uiteindelijk 2,5 uur gewacht en toen wilde ik net weglopen en toen was die klaar. Ondertussen was ik er ook wel klaar mee en hebben we wat gegeten in de buurt van mijn hotel en ben ik toen weer snel terug gegaan naar mnhotel want ik vond t toch niet zo spetterend. Bij terugkomst in mijn hotel waren er ineens meer bedden bezet in mijn kamer en zag ik nederlandse boeken op de bedden liggen.
Blijkbaar waren er 3 meiden uit Nederland bij mij op de kamer gekomen. Wel leuk. Een kwam er zelfs uit Oss.. helemaal niet ver weg.. wat de wereld dan klein is. Ze gingen ook hun laatste dagen ghana in accra genieten en dit weekend naar huis.

Dinsdag:
Op dinsdag ben ik even op bezoek geweest bij de organisatie waarmee ik vorige keer in Ghanawas. Helaas was bijna iedereen weg van die ik kende, er zou er ngo een meoten zijn maar die was er de komende dagen niet. Dus pech gehad.
TYoen nog even naar Oxforstreet/Osu gelopen. Dit is een grote straat in Accra waar wat winkeltjes zijn emt afrikaanse dingen dus mijn laatste souveniers gekocht en gewoon even van Afrika genoten. Daarna bij t internet cafe mijn ticket uitgeprint.. wow t was ineens wel heel echt.
Toen terug naar mijn hostel om mijn koffer te pakken want om 12uur meost ik uit mijn kamer.
Naar t koffer pakken ben ik nog even naar Accra mallg weeest, ik had bij een meisje in t hostel een leuk jurkje gezien wat ze hier had gekocht. Helaas stond hij mij niet mooi.
Daar even wat gegeten ent oen weer gegaan want Accra mall is zo niet Ghanees! dus dat hoefde ik niet langer te zien.
Bij terugkomst mocht ik op de kamer van een Canadese vrouw douchen, dit was erg lief.
Kon ik nog fris en niet bezweet naar huis.
Daarna even gelezen en toen op naar t vliegveld...
hier aangekomen kon ik mijn koffers meteen inchecken en zelfs al door de douane ... dit ook maar gedaan. Daarachter nog wat gegeten... en even gewacht. En best op tijd ging mijn Gate open. Hier nog 1,5 uur gewacht en wat laatste mensen gebeld/ gesmst omdat ik nog genoeg cedies beltegoed over had. Het voelde toen wel raar hoor... deze keer voelde ghana nog meer als thuis en nu ging ik weg....
Ergens vond ik t helemaal prima zo, ik had alles gezien wat ik wilde zien en gign met een tevreden gevoel naar huis... Maar TOCH blijft t raar.... Eenmaal in t vliegtuig voelde ik me er ook echt even niet zo happy bij.. maar uiteindelijk was dit over en had ik zin om lekker naar huis te gaan. De vlucht is prima verlopen, om 5.30 geland en een halfuurtje later kon ik weer iedereen in mijn armen sluiten, dit was wel heel erg fijn!
Toen terug naarh uis... pf wat was ik moe..

Eigelijk wilde ik meteen naar bed dus liep ik thuis t huis binnen en wilde alleen een rondje lopen en toen dacht ik HUH, waarom is de tafel al gedekt dachten ze dat ik honger zou hebben??? En toen sprongen alle meiden uit de keuken! hadden ze als verassing een ontbijtje voor mij geregeld. Echt super lief, met harde broodjes,eitjes, croissantjes en vanalles lekkers!
Toen wilde ik natuurlijk niet meteen naar bed en hebben we nog even gezellig met zijn allen zitten ontbijten!! Nogmaals dankjewel meiden:)

Wat later natuurlijk wel gaan slapen, al kon ik de slaap niet vatten, ik was de hele tidj over ghana aan t dromen. Vandaag moet t allemaal nog even tot me doordringen maar morgen komt t vast allemaal goed.

Al met al ben ik heel blij met mijn besluit om weer terug te gaan naar Ghana. Ik heb volop genoten en t alleen reizen is me over t algemeen goed bevallen. Al heb ik deze keer wel soms wat tegenvallers gehad ik heb eensuper tijd gehad!
Lieve lezers dankjewel voor al jullie reacties, dit was elke keer weer leuk om te lezen!
Dit is nu dus echt mijn laatste verhaal! Dus wil ik alleen maar zeggen..... Tot weer eens in t koude nederland als ik jullie in t echt tegenkom!

Liefs,ellen

Reacties

Reacties

Bjorn

Leuk verhaal weer.
Tot snel! dan kan ik de foto's met verhaal zien en horen

rienmia

Welkom thuis meid.
Nou kun jij een ontbijtje gaan regelen voor sarah, haha.
Zien je zaterdag.
Groetjes ons!!!

Sandra

Fijn dat je weer terug bent:D
Blijft toch spannend zo'n Ghana avontuur...

Thea Smits

Ellen bedankt voor jouw uitgebreide verhalen en mooie fotoreportage.......Wat een wereld van verschil met de luxe hier in Nederland en wat zijn deze kiendjes tevreden met elk klein kadootje...kei goed Ellen .....Nu ga ik weer naar Gennep naar de Smidse, en als je zin hebt kom je maar 'n keertje aan. Groetjes van mij.

Silvia

Wat fijn dat je terug bent!!
Liefs xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active